Aniek Haenen 06-03-2025 Van online communicatieadviseur naar bladmanager: hoe print en digitaal elkaar versterken In gesprek met online communicatieadviseur Aniek, die gegrepen is door print. Lees verder
Hanna van Loon 06-02-2025 Instagram update: meer ruimte voor bewegend beeld Het is je vast niet ontgaan: Instagram ziet er voor de meeste gebruikers opeens heel anders uit. In plaats van de vierkante beelden (1:1), zie je nu rechthoekige beelden (4:5). De verandering is rigoureus doorgevoerd, de gehele feed is aangepast. Op termijn zal dit bij iedereen veranderen. Wat betekent dit voor online marketing? Lees verder
Annelien Munsters 30-01-2025 Van merkverhaal naar beeldtaal Yes! Je positionering staat op papier. Een mooi rond verhaal, onderscheidend in de markt en positief getest bij de doelgroep. Ook intern kreeg je na de nodige keren pitchen de handen op elkaar voor het (nieuwe) verhaal van jullie organisatie. Al snel kwam de vraag: wanneer en hoe gaan we dit lanceren? Wat betekent het voor onze interne gedragingen, onze producten, de campagne, onze communicatie… Zoals dus fotografie, of video. Lees verder
Ashley Weller 21-01-2025 XBRL reporting Met de komst van nieuwe Europese regels (CSRD) verandert er veel in de wereld van de jaarverslagen. Een belangrijk onderdeel van de nieuwe wetgeving is online taggen: het digitaal labelen van informatie. Maar wat houdt dit precies in en wat betekent dit voor jouw organisatie? In deze blog lees je alles wat je moet weten over taggen, het verschil tussen XBRL en iXBRL, en waarom een digitale aanpak steeds meer de norm wordt. Lees verder
Hanna van Loon 12-09-2024 Journaal in makkelijke taal: eindelijk nieuws voor iedereen? De NOS zond voor het eerst het journaal in makkelijke taal uit. Speciaal voor de 2,5 miljoen Nederlanders die moeite hebben met de Nederlandse taal. Maar waarom is dit zo belangrijk? De start van het journaal in makkelijke taal is een stap richting inclusieve communicatie, eindelijk! Lees verder
Ashley Weller 12-08-2024 CSRD: een vloek of een zegen? Voor grote organisaties verandert er het komende jaar veel op het gebied van verantwoordingscommunicatie. Veel bedrijven moeten over verslagjaar 2024 rapporteren volgens de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD). Hét momentum voor bedrijven om hun verslag tegen het licht te houden: hoe incorporeer je nieuwe informatie op een logische manier en hoe houd je het verslag logisch en aantrekkelijk voor al je doelgroepen? Lees verder
Erik Lelieveld 09-08-2024 Positionering? Weg met die ingewikkelde modellen! Wat beteken je nou eigenlijk precies voor een klant? Gekke vraag misschien. Ook niet direct een herkenbare marketingterm, ‘betekenis geven’. Maar het antwoord raakt wél de kern van je merk. Dat vraagt om een toelichting. Lees verder
26-06-2024 In 5 stappen naar datagedreven arbeidsmarktcommunicatie De arbeidsmarkt is competitief: de meest gewilde kandidaten worden overspoeld met vacatures. Hoe trek je ze nou tóch naar jouw team? Wij hebben het antwoord: met doelgroepgerichte arbeidsmarktcommunicatie op basis van datagedreven inzichten. In dit artikel delen we ons bewezen 5-stappenplan om je werkgeversmerk te versterken en wervingsresultaten te optimaliseren met behulp van data. Lees verder
Adelbert Smal 25-06-2024 Toekomstbestendige arbeidsmarktcommunicatie: 3 trends die je moet kennen Hoe werf ik kandidaten in deze krappe arbeidsmarkt? Dit is een vraag die bij veel bedrijven speelt. De bevolkingskrimp en de vergrijzing in Europa zorgen ervoor dat deze vraag voorlopig ook nog blijft spelen. Juist nu is het belangrijk om mee te gaan met de trends in arbeidsmarktcommunicatie. Maar wat zijn de huidige trends? Lees verder
Hanna van Loon 12-06-2024 Lift mee op het succes van de podcast! Nieuws, politiek, sport, technologie, psychologie – je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een aflevering over gemaakt. Lees in dit blog waar de podcast zijn succes aan dankt en hoe dit middel ook voor jouw organisatie een uitkomst kan zijn. Lees verder
Annelien Munsters 22-05-2024 Op zoek naar nieuwe medewerkers? Laat je merk het werk doen! Met de arbeidsmarktkrapte kun je maar beter zorgen dat je een aantrekkelijke werkgever bent. En dat het imago van je organisatie op orde is voor potentiële kandidaten. Want hé, er zijn genoeg andere kapers op de kust voor de paar talenten die nog vrij rondlopen. Dus wat doe je dan? Lees verder
Dirk van Sambeeck 07-05-2024 6 redenen waarom tekstschrijvers volgens AI beter zijn dan AI AI-tools, zoals ChatGPT, zijn voor tekstschrijvers een waardevol hulpmiddel in hun schrijfproces. Vooral bij het bedenken van invalshoeken, interviewvragen, uitschrijven van transcripten, voorstellen doen voor SEO-teksten en repetitieve taken. Maar een menselijke tekstschrijver volledig vervangen? Dat ziet AI ook zelf voorlopig nog niet gebeuren. We vroegen AI zelf waarom niet. Lees verder