Een relevant werkgeversverhaal: bouwen aan je employer brand

In de huidige krappe arbeidsmarkt is het belangrijker dan ooit om een sterk employer brand te hebben. Een merk dat de aandacht trekt van toptalent, hen motiveert om bij jou te solliciteren en ze vervolgens bindt als loyale medewerkers. Samen bepalen we de kern van jouw werkgeversmerk. Wat maakt jouw organisatie uniek? Wat trekt toptalent aan? We vertalen deze essentie in een pakkende boodschap die resoneert met jouw doelgroep.

Lees ook: Op zoek naar nieuwe medewerkers? Laat je merk het werk doen!

 

Hoe komen we tot een sterk werkgeversverhaal?

Het begint allemaal met een krachtig en relevant verhaal. Dat verhaal verzin je niet. Dat is er al. De kunst is om dit verhaal bloot te leggen, scherp te maken en te verzilveren in de markt. Dit doen we samen in een merksessie.

 

Jouw unieke merkidentiteit blootleggen

We duiken diep in de ziel van jouw organisatie om te ontrafelen wat jou uniek maakt. We identificeren je kernwaarden, missie en visie. We kijken naar hoe huidige medewerkers de organisatie zien, hoe de organisatie gezien wil worden en wat de doelgroep belangrijk vindt. Een merksessie is essentieel om dit alles samen te brengen.

In een merksessie formuleren we samen jouw employer brand essence:

  • Wat maakt jouw organisatie écht uniek?
  • Hoe zien huidige medewerkers de organisatie?
  • Hoe wil de organisatie gezien worden?
  • Wat vinden je ideale kandidaten belangrijk?

Het resultaat: Een pakkend werkgeversverhaal dat talent aantrekt en behoudt en waarin huidige werknemers zich herkennen. Direct te gebruiken op je website, net zo handig!